Εργα εκατομμυρίων που στήνουν πολιτικές καριέρες αλλά δεν εξυπηρετούν τους νησιώτες


Εργα εκατομμυρίων που στήνουν πολιτικές καριέρες αλλά δεν εξυπηρετούν τους νησιώτες
Η Εταιρεία που εξυπηρετεί όλα τα νησιά του Β.Αιγαίου έστειλε ενημέρωση για αντικατάσταση του πλοίου που εκτελεί το δρομολόγιο Λήμνου-Αη Στράτη λόγω ετήσιου δεξαμενισμού. Θα πείτε μια συνηθισμένη ενέργεια. Όμως υπάρχει και μια «καυτή» λεπτομέρεια: το ΔΙΑΓΟΡΑΣ που θα αντικαταστήσει το ΠΗΓΑΣΟΣ δεν χωράει στον Αη Στράτη και για 20 μέρες το νησί θα μείνει χωρίς κατ’ ευθείαν σύνδεση με την ηπειρωτική χώρα.
Ερώτηση κρίσεως: τα εκατομμύρια που έπεσαν στον Αη Στράτη για το νέο λιμάνι έπιασαν τόπο; Όχι βέβαια, αφού είναι ευρέως γνωστό ότι το λιμάνι έγινε πιο επικίνδυνο από ότι ήταν πριν και η μη προσέγγιση του ΔΙΑΓΟΡΑΣ το πιστοποιεί. Ποιος έχει ευθύνη; Τι ψάχνεις τώρα θα πει κάποιος αφού αυτή εντοπίζεται στο Τρίγωνο των Βερμούδων, δηλαδή ανάμεσα στις πολιτικές ηγεσίες, στους εργολάβους και στις τεχνικές υπηρεσίες.
Προβλήματα διαφορετικού τύπου στα λιμενικά έργα υπάρχουν σε όλα τα νησιά του Β. Αιγαίου αφού για να υπάρξει έργο (και οι ανάλογες ψήφοι) η δουλειά γίνεται πρόχειρα: λιμάνια ημιτελή από λιμενικά έργα και χερσαίες εγκαταστάσεις, λιμάνια που αφού κατασκευάστηκαν έπαθαν ζημιές, λιμάνια που κατασκευάστηκαν και δεν χρησιμοποιούνται αφού δεν υπάρχει ενδιαφέρον από τις εταιρείες να τα χρησιμοποιήσουν, λιμάνια που φτιάχτηκαν για τουριστική χρήση και κατέληξαν αλιευτικά καταφύγια αλλά και λιμάνια που φτιάχτηκαν και είναι πιο επικίνδυνα από πριν. Πολλά τα παραδείγματα για να αναφερθούμε συγκεκριμένα χωρίς να …αδικήσουμε κάποιους. Δηλαδή πολλά εκατομμύρια που έπεσαν κυριολεκτικά στη θάλασσα, χωρίς να αποδώσουν αποτέλεσμα δηλαδή είτε «ανάπτυξη» και εισοδήματα, είτε καλύτερη ποιότητα ζωής, ανάλογα με τις άφθονες υποσχέσεις που είχαν αρχικά δοθεί. Η συσχέτιση με νέες υποσχέσεις που μοιράζονται αφειδώς μέσω προγραμματικών συμβάσεων δεν είναι καθόλου τυχαία.
Σε μεγάλο βαθμό αυτό είναι αποτέλεσμα της έλλειψης σχεδιασμού και στα λιμενικά έργα, όπως είχαμε ήδη γράψει από το 2014 (http://ioannispilanis.blogspot.com/2014/06/blog-post_24.html), ώστε να εξασφαλιστεί η σωστή χρήση τους και η σύνδεση τους με την γενικότερη αναπτυξιακή στρατηγική. Ετσι τα θέματα της ακτοπλοϊας, της ανάπτυξης του γιώτιγκ, των εμπορευματικών μεταφορών, της κρουαζιέρας, των πυλών εισόδου κλπ παραμένουν ακόμη ανοιχτά και «τραυματίζουν» τις τοπικές κοινωνίες με κάθε αφορμή τοπικών ή κομματικών αλλά και προσωπικών ανταγωνισμών. Συχνά μάλιστα καταλήγουν σε σπατάλη πόρων που θα μπορούσαν να είχαν χρησιμοποιηθεί πολύ περισσότερο αποδοτικά αν, αντί στον εντυπωσιασμό μέσω υποδομών, είχε δοθεί βάρος στην ουσία της ανάπτυξης. Αλλωστε είναι γνωστό ότι από μόνες τους οι υποδομές δεν φέρνουν ανάπτυξη και ότι χρειάζεται να εντάσσονται σ’ένα σχέδιο για να αποδώσουν. Και ας προσπαθούν κάποιοι να μας πείσουν ότι τα σχέδια είναι για τους «καθηγητάδες» και τα έργα για τον λαό!!!!!! Οι αναπτυξιακές επιδόσεις της Περιφέρειας –που βρίσκεται στον πάτο του Αιγαίου- δεν τους δικαιώνουν.
Η ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΠΟΛΙΤΩΝ προτάσσει την ολοκλήρωση των ημιτελών και μη λειτουργικών υποδομών ώστε να «πιάσουν τόπο» οι πόροι που έχουν δαπανηθεί, η αξιοποίηση τους μέσα σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης με ήπιες αλλά διαρθρωτικές παρεμβάσεις και τέλος σχεδιασμός για την επόμενη δεκαετία ώστε το νέο ΕΣΠΑ να έχει βιώσιμο αναπτυξιακό αποτύπωμα που θα «χτυπήσει» την αποψίλωση των νησιών μας από επιχειρήσεις και κατοίκους.  
Και το ερώτημα βέβαια παραμένει αναπάντητο: πως θα εξυπηρετηθεί ο Αη Στράτης για 20 ημέρες;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Προτάσεις για αλλαγές στη νομοθεσία που διέπει την παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού και την συνεπή εφαρμογή της.

 Προς:  Κ. Κωνσταντίνο Χατζηδάκη, Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών,  Κ. Θεόδωρο Σκυλακάκη, Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κοι...