Τις τελευταίες ημέρες παρατηρούμε ιδιαίτερη κινητικότητα στο ακτοπλοϊκό με αναγγελία πληθώρας νέων συνδέσεων. Ιδιαίτερα στο Β.Αιγαίο "αναγγέλλονται" η σύνδεση Σμύρνης με Θεσσαλονίκη μέσω των νησιών, πρόσθετα δρομολόγια με ενεργοποίηση του λιμανιού των Μεστών και σύνδεση με Θεσσαλονίκη.
Είναι γεγονός ότι το προσφυγικό "έσωσε" στη κυριολεξία την ακτοπλοϊα, ενώ έβαλε και ένα χεράκι και στην αεροπορία αφού η πληρότητα έχει αυξηθεί κατακόρυφα και μαζί με αυτή και οι τιμές.
Ομως καμία σχεδόν συζήτηση δεν γίνεται για την άλλη παράμετρο που έχει αλλάξει κυριολεκτικά το τοπίο: η μείωση της τιμής των καυσίμων. Τα δημοσιεύματα αναφέρουν για μείωση της τιμής του βαρελιού από τα 130 στα 40 δολάρια περίπου και με δεδομένο το γεγονός ότι οι μεταφορείς δεν πληρώνουν φόρους (όπως εμείς οι πολίτες) για τα καύσιμα, όλη η μείωση έχει μειώσει το κόστος λειτουργίας τους. Θυμίζω ότι οι ίδιοι οι ακτοοπλόοι ανέφεραν πριν μερικά χρόνια ότι το καύσιμο επηρεάζει κατά 60% το κόστος αυτό.
Παρ'όλα αυτά καμία συζήτηση δεν γίνεται για τη μείωση της τιμής των εισιτηρίων, ούτε για τη μείωση των συμβάσεων αγόνων γραμμών (αεροπορικών και ακτοπλοϊκών).
Γνωρίζουμε ότι δεν λειτουργεί ο ανταγωνισμός σε ακτοπλοϊα και αεροπορία (γραμμές εσωτερικού) που θα οδηγούσε σε τέτοια μείωση. Ομως δεν υπάρχει καμία σχετική ρήτρα, ούτε κάποιος θεσμός που να "ελέγχει" τη παροχή των υπηρεσιών δημοσίου συμφέροντος με ή χωρίς συμβάσεις;
Ως Συμβόλαιο Ζωής με το Αιγαίο ζητάμε:
- να επανεξαιταστούν τα τιμήματα των συμβάσεων των αγόνων ακτοπλοϊκών και αεροπορικών γραμμών
- να εξεταστούν όλες οι δυνατότητες που υπάρχουν για μείωση των τιμών των εισιτηρίων πλοίων και αεροπλάνων στις ελεύθερες γραμμές
- να συσταθεί ρυθμιστική αρχή μεταφορών στα νησιά με βάση τη ρήτρα της νησιωτικότητας
Γ. Σπιλάνης
Περιφερειακός Σύμβουλος
ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΖΩΗΣ με το ΑΙΓΑΙΟ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου